પરીપત્ર
રજા અંગેનો પરિપત્ર
પગારમાંથી ઈંકમટેક્ષ કપાત પરિપત્ર
ઉચ્ચ પ્રાથમિક વિભાગમા જવાનો પરીપત્ર અને નિયમ
દિવાળી વહેલા પગાર પરિપત્ર
પ્રાથમિક શાળામાં પ્રવેશ કસોટી લેવા પર પ્રતિબંદ્ય
બોનસ - ૨૦૧૧ પરિપત્ર
પ્રાથમિક શાળામાં બાળકોને નાપાસ કે કાઢી મુકવા પર પ્રતિબંદ્ય
વર્ધિત પેન્શન યોજના સંપૂર્ણ માહિતી
વર્ધિત પેન્શન યોજના જાહેરનામું (NOTIFICATION)
વર્ધિત પેન્શન યોજના પરિપત્ર 1 વર્ધિત પેન્શન યોજના પરિપત્ર 6
વર્ધિત પેન્શન યોજના પરિપત્ર 2 વર્ધિત પેન્શન યોજના પરિપત્ર 7
વર્ધિત પેન્શન યોજના પરિપત્ર 3 વર્ધિત પેન્શન યોજના પરિપત્ર 8
વર્ધિત પેન્શન યોજના પરિપત્ર 4 વર્ધિત પેન્શન યોજના પરિપત્ર 9
વર્ધિત પેન્શન યોજના પરિપત્ર 5 વર્ધિત પેન્શન યોજના પરિપત્ર 10
પગારમાંથી ઈંકમટેક્ષ કપાત પરિપત્ર
ઉચ્ચ પ્રાથમિક વિભાગમા જવાનો પરીપત્ર અને નિયમ
દિવાળી વહેલા પગાર પરિપત્ર
પ્રાથમિક શાળામાં પ્રવેશ કસોટી લેવા પર પ્રતિબંદ્ય
બોનસ - ૨૦૧૧ પરિપત્ર
પ્રાથમિક શાળામાં બાળકોને નાપાસ કે કાઢી મુકવા પર પ્રતિબંદ્ય
વિજ્ઞાનમેળો પરિપત્ર - પેઈઝ 1
કોમ્પ્યુટર કૌશલ્ય C.C.C તથા C.C.C.+ માટેના બાબાસાહેબ
આંબેક્ડર યુનિ. ના માન્ય સેન્ટરની યાદી
વિજ્ઞાનમેળો - પરિપત્ર પેઈજ - 2
કોમ્પ્યુટર કૌશલ્ય C.C.C તથા C.C.C.+ માટેના બાબાસાહેબ
આંબેક્ડર યુનિ. ના માન્ય સેન્ટરની યાદી
વિજ્ઞાનમેળો - પરિપત્ર પેઈજ - 2
ચૂકવવા બાબતનો - ૦૫-૦૭-૨૦૧૧ નો પરિપત્ર
વર્ધિત પેન્શન યોજના જાહેરનામું (NOTIFICATION)
વર્ધિત પેન્શન યોજના પરિપત્ર 1 વર્ધિત પેન્શન યોજના પરિપત્ર 6
વર્ધિત પેન્શન યોજના પરિપત્ર 2 વર્ધિત પેન્શન યોજના પરિપત્ર 7
વર્ધિત પેન્શન યોજના પરિપત્ર 3 વર્ધિત પેન્શન યોજના પરિપત્ર 8
વર્ધિત પેન્શન યોજના પરિપત્ર 4 વર્ધિત પેન્શન યોજના પરિપત્ર 9
વર્ધિત પેન્શન યોજના પરિપત્ર 5 વર્ધિત પેન્શન યોજના પરિપત્ર 10
૧૪-૦૯-૧૧ નો છટ્ઠા પગારપંચ અન્વયે સુધારો (પરિપત્ર)
ધો-૧૦ (૨૦૧૨મા), ધો-૧૨ જવાબની ભાષા (પ્રેસનોટ)
ફરજ મોકુફી, પુન:દાખલ, પગાર બાંધણી (પરિપત્ર) પ્રેસ નોટ
૧૪-૦૯-૧૧ નો છટ્ઠા પગારપંચ અન્વયે સુધારો (પરિપત્ર)
ધો-૧૦ (૨૦૧૨મા), ધો-૧૨ જવાબની ભાષા (પ્રેસનોટ)
ફરજ મોકુફી, પુન:દાખલ, પગાર બાંધણી (પરિપત્ર)
લોનના માસિક હપ્તાની ગણતરી
નમસ્કાર
સારસ્વત મિત્રો,
સારસ્વત મિત્રો,
મે આ વેબસાઈટ દ્વારા શિક્ષણ જગતને લગતા કેટલાક ઉપયોગી પરિપત્રો,પત્રકો,શાળામાટે ઉપયોગી પ્રોગ્રામ તેમજ વિદ્યાર્થીઓને માર્ગદર્શન મળી રહે તેવો પ્રયત્ન કરેલ છે. આશા રાખુ છુ કે આપ સૌ મિત્રો તેમજ વિદ્યાર્થીઓને ઉપયોગી થશે.જો આપની પાસે પણ શાળા કે વિદ્યાર્થી ઉપયોગી માહિતી હોય તો આપ મને ઇ–મેઇલ દ્વારા મોકલશો....... at6590@gmail.com
15. The relief prayed for by the petitioners in the captioned petitions have been
ReplyDeletecategorized and considered under the above mentioned five broad categories / captions
and they stand decided as per the conclusion and decision recorded in respect of each of
the said five categories. Accordingly objections against (i) the resolution dated 29.2.2012
i.e. against the directions that the details of salary account alone will be accepted as
evidence about candidates’ experience; and the objections against (ii) the minimum
qualification prescribed for the post of Head Teacher to the extent mentioned below the
relevant captioned (i.e. so far as it touches and / or affects the teachers teaching in 1st
standard to 5th standard) are accepted and allowed whereas all other objections e.g.
objections against the provision under Rule 4(d) which excludes the teaching experience
in B.Ed college and / or against the provision regarding upper age limit and / or against
the provision prescribing Bachelor degree as minimum qualification for post of Head
Teacher in upper primary school (i.e. 6th standard to 8th standard) and / or the objection
or challenge against validity of rules are not accepted.
16. The captioned petitions are accordingly disposed of with the foregoing observations,
clarifications and directions.
17. It is however clarified that so far as the petitioners in SCA Nos. 2474 of 2012, S.C.A.
No.2615 of 2012, S.C.A. No. 2662 of 2012, S.C.A. No. 2782 of 2012 and S.C.A No.2618
of 2012 i.e. the teachers who are already working as Head Teachers (upon being assigned
the duty to work as Head Teacher) are concerned, the grievance and apprehension of the
said teachers – petitioners viz. that the said duty will be taken away and discontinued
upon the appointment of the Head Teachers recruited pursuant to this process are not
addressed at this stage since such grievance and apprehension at this stage are premature.
It is further clarified that if and when such action is taken or any steps in that direction are
taken, then it would be open to such teachers – petitioners to take out appropriate
proceedings against such action, on all grounds and contentions as may be available in
law.
The captioned petitions accordingly stand disposed of.
(K.M.THAKER,J.)
Suresh*